Doorgaan naar hoofdcontent

10 sales skills which can improve your daily life

What comes into your mind when hearing words ‘sales skills’? Some people connect these words with manipulation, chasing people on the streets and being able to talk like a machine gun. It seems like you have the daunting task of either convincing the buyer or confusing him.
The fact is that mastering sales skills is an essential part of being successful in any area of your life: as an artist or as a computer programmer, at your office when you present a new idea to your colleagues, as a business owner or even when planning a new holiday destination with your family. If you look at sales skills from the right angle, your success is on the way!
Here are 10 sales skills which can improve your daily life.
1. Be a good listener
Contrary to popular opinion people with good sales skills listen very carefully. They know that we have two ears and only one mouth, so that there is a good reason to listen more than talk. When listening, be an active listener, be interested in what people have to say. When you propose an idea at your job or in your family, listen carefully what objectives people around you have. Only then, you will be able to find the right answers for them and be successful in promoting your idea.
2. Find a way to connect
Successful salespeople are masters in connecting with other people.The next time you talk to a person observe the way he or she talks. If the person speaks slowly, you should slow down your speech, too. Why? Because similarities connect people.
3. Think of giving value first
If you want to empower your life with good sales skills don’t think of selling. Think of giving value first and the money or success will be a by-product. We all like people who bring value to our lives and dislike people who just want to sell.
4. Be passionate
Sales people or business owners who are passionate about their products or what they do don’t even think that much about their sales skills. They simply do it because they think it is right. Find your passion, find what you like to do, (think of what you would do even if you are not paid for it) and your passion will drive you through every obstacle on the way to your success.
5. Picture your end result
Successful salespeople always see their customers being fully satisfied with the service they offer. They see the end results even before they start selling. Make a habit to picture the end result for everything you want in your life. Even when you don’t have the slightest idea how you are going to make it, visualize your end result. Picture yourself driving your new car, sipping a nice, tasty coffee on a balcony of your new apartment or signing a new contract in your office as a successful business owner. Having the image of your desired thing always in your mind will help you to find ways you can’t see right now.
Like what you just read? The second part of this blog will blow you away with more ideas on how to master selling skills. Till then, use these skills and tell us what you experienced.
Bron: http://bni-india.com/top-10-selling-skills-every-entrepreneur-needs-to-master-part-1/

Populaire posts van deze blog

Vertical Axis Windturbine (VAWT)

Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines. Voordelen De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio: •geen slagschaduw •het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db) •30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een h

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas Het Business Model Canvas is een overzicht waarin op één pagina uw idee, nieuwe onderneming of nieuwe business unit kan worden samengevat. Het vormt een essentiële oefening voor succes. Met behulp van het Business Model Canvas kan de ondernemer of manager zich goed wapenen. Het biedt (nieuwe) inzichten, voorkomt belangrijke gaten in het plan en laat anderen zien dat u gedegen heeft nagedacht. Het mooiste aan het model is dat het een visueel product oplevert dat iedereen aanspreekt. Niet voor niets dat ondernemers, uitvinders, consultants en ook grote kantoren als PWC en Capgemini het Business Model Canvas gebruiken. Wereldwijd. De Young Advisory Group maakt ook graag gebruik van het Business Model Canvas. Als onderdeel van veel adviestrajecten heeft het model keer op keer haar waarde laten zien. Het vormt bovendien een mooi affiche van de onderneming en eindigt zeker niet in de onderste la. Het mooiste komt nog: het m