Doorgaan naar hoofdcontent

Vertical Axis Windturbine (VAWT)





Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines.

Voordelen
De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio:
•geen slagschaduw
•het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db)
•30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een hoger vermogen verloopt geleidelijk en stabiel.
•stormweerbestendig tot 150 km/uur
•niet gevoelig aan de windrichting
•stroomproductie vanaf 3,5m/sec
•onderhoudsvrij door de direct aangedreven permanente magnetische motor met SKF ceramische lagers zonder een versnellingsbak, koolstofborstels of slijtagegevoelige onderdelen
•levensduur van 30 jaar
Design
De windturbine is qua kleur volledig aanpasbaar aan uw type huis en tuin.

Ruimte
Door zijn unieke vormgeving heeft de VAWT maar weinig ruimte nodig wat de efficiëntie verhoogt. De turbine heeft een hovan 3 tot 5 meter zonder mast en een diameter van 1 tot 2 meter. De hoogte van de mast varieert per locatie van 3 tot 6 meter.Op een plat dak is dit lager.

Plaatsing
De verticale windturbine kan op de volgende manier geplaatst worden:
•in de tuin door middel van een fundering
•op gewone daken (horizontaal geplaatst maken ze gebruik van onderdruk en turbulentie)
•op een plat dak (bvb appartement)
•In stadsgebieden kunnen ze horizontaal geplaats worden. In dit geval wordt gebruik gemaakt van onderdruk uit de straat. Dit is ideaal als uw dak niet het hoogste is in de stad. Bij een horizontale montage zijn ze ook uit het zicht.
Daarnaast kan de windturbine ook als â??verplaatsbaar objectâ? geplaatst worden dankzij een representatieve betonvoet met een mast van 3 meter hoogte.

Andere gebruikstoepassingen
De verticale windturbines kunnen ook gebruikt worden als reclamezuil bij bedrijven of winkelcentrums. Ze zijn een duurzaam alternatief voor vlaggenmasten. Ze besparen hierdoor geld in tegenstelling tot een vlag die 3 tot 4 keer per jaar vernieuwd moet worden, wat resulteert in productie- en arbeidskosten. Daarnaast leveren ze door de energieproductie ook geld op.

Energieproductie
De verticale windturbines produceren in Vlaanderen gemiddeld 858 kWh/jaar per m². Afhankelijk van het model en de opstelling kan één windturbine tussen 2500 kWh en 6500 kWh groene stroom per jaar produceren.

Veiligheid
Door het gebruik van een spiraalvormig design geproduceerd uit polyethyleen schuim beschermd met een Kevlar laag is deze windturbine uitzonderlijk licht. De windenergie oefent voornamelijk druk uit op de rotorbladen. Bij zeer hoge windsnelheden wordt de windenergie via de bladen weggeleid zonder daarbij de druk te absorberen. De bladen kunnen niet naar beneden vallen, breken of weggeslingerd worden. Door de schroefvorm zijn er geen nadelige gevolgen voor vogels. De turbine wordt gemakkelijk gezien door vogels of vleermuizen.

Rendement
Het rendement is vanaf 9% per jaar op de investering.

Populaire posts van deze blog

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Interessante links in de Euregio !! Charlemagne !!

Economie www.creative-drive.eu www.creativebusinessguide.eu www.kvk.nl Arbeidsmarkt www.grensinfopunt.nl www.grenzinfopunkt.eu www.werk.nl www.banenrijklimburg.nl www.limburgvac.nl www.eures.europa.eu Infrastructuur en Mobiliteit www.dieeuregiobahn.de www.mobility-euregio.com Overige Actualiteit www.ld.nl www.az-web.de www.nu.nl Verwante organisaties en instellingen www.eurode.eu www.euregio-mr.com www.mahhl.eu www.europedirect-aachen.de www.limburg.nl www.eurocities.eu www.cor.europa.eu Cultureel aanbod en toerisme www.hartvaneuropa.eu www.mobility-euregio.com www.ditisparkstad.nl www.dasistparkstad.eu www.charlzz.com www.onthaasten.eu