Doorgaan naar hoofdcontent

Philips onthult Android-tv's voor Nederlandse markt


Philips heeft drie Android-tv's voor de Nederlandse markt aangekondigd. Eén model krijgt een ultra hd-resolutie en twee modellen beschikken over full hd.

Foto:  Philips
Dat maakt Philips donderdag bekend. De eerste tv's met besturingssysteem Android moeten in de tweede helft van 2014 beschikbaar zijn.
In de 8000-serie worden drie nieuwe televisies geïntroduceerd. De Philips 8100 en 8200 zijn verkrijgbaar in 48 en 55 inch en hebben een full hd-resolutie van 1920 x 1080 pixels. De 55 inch Philips 8800 heeft een ultra hd-resolutie van 3840 x 2160 pixels.
Alle modellen beschikken over Android 4.2.2 (Jelly Bean). De nieuwste versie van Android is nummer 4.4 met de naam Kitkat.

Specificaties

Philips kondigde in januari al aan tv's te gaan uitrusten met Android, maar presenteerde toen geen nieuwe modellen.
De full hd-tv's hebben 800 Mz Perfect Motion Rate terwijl de ultra hd-versie beschikt over 1000 Hz Perfect Motion Rate Ultra. Verder blijft er zo'n 2,7 GB over voor de installatie van applicaties. Sommige apps, zoals Youtube, Chrome en andere apps van Google zijn al vooraf geïnstalleerd.
De tv's beschikken over vier hdmi-poorten, drie usb-poorten en één ingang voor een Scart-kabel. Ook is er een ingang voor een ethernetkabel. De processor in de 8100 en 8200 is een quadcore-variant terwijl de 8800 beschikt over een hexacore- chip. De eerste heeft vier kernen om de taken te verdelen en de laatste zes.
De full hd-tv's zijn slechts 13 millimeter dik. Het ultra hd-model is met 38 millimeter iets dikker. De modellen uit de 8000-serie kunnen worden bediend met een pointer, cursornavigatie, tekstinvoer, spraak en gebaren.

Ultra hd

Er komen dit jaar ook nieuwe tv's uit in de 6000- en 7000-serie. De Philips 7800 zal de eerste ultra hd-tv van Philips zijn die uitkomt.
De 6000-serie is de instaplijn terwijl de 7000-reeks beschikt over meer functies en in sommige modellen een krachtigere subwoofer. Ook beschikt de 700-serie over Ambilight terwijl dat bij de 6000-serie alleen bij de duurdere modellen zo is.
Prijzen heeft Philips nog niet bekendgemaakt. Alle tv's van het Nederlandse merk worden gemaakt door TP Vision.
Door: NU.nl/Colin van Hoek

Populaire posts van deze blog

Vertical Axis Windturbine (VAWT)

Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines. Voordelen De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio: •geen slagschaduw •het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db) •30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een h

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas Het Business Model Canvas is een overzicht waarin op één pagina uw idee, nieuwe onderneming of nieuwe business unit kan worden samengevat. Het vormt een essentiële oefening voor succes. Met behulp van het Business Model Canvas kan de ondernemer of manager zich goed wapenen. Het biedt (nieuwe) inzichten, voorkomt belangrijke gaten in het plan en laat anderen zien dat u gedegen heeft nagedacht. Het mooiste aan het model is dat het een visueel product oplevert dat iedereen aanspreekt. Niet voor niets dat ondernemers, uitvinders, consultants en ook grote kantoren als PWC en Capgemini het Business Model Canvas gebruiken. Wereldwijd. De Young Advisory Group maakt ook graag gebruik van het Business Model Canvas. Als onderdeel van veel adviestrajecten heeft het model keer op keer haar waarde laten zien. Het vormt bovendien een mooi affiche van de onderneming en eindigt zeker niet in de onderste la. Het mooiste komt nog: het m