Vanuit marketingoogpunt maar zeker ook vanuit de analysekant zijn we nog erg zoekende naar de invulling, impact, succes en rendement van social media in combinatie met digital signage voor businesscenters!
Als eerste komt dan de vraag naar boven wat social media nu eigenlijk is?Is het een marketingtool?
Een saleskanaal?
Of toch vooral een platform om contact en gevoel te houden met je gebruikers/klanten/prospects?
Wat is dan digital signage?
Wij definieren het als "het digitaal bereiken van één of meer specifieke doelgroepen, op een specifieke plaats en op specifieke momenten door middel van beeldschermcommunicatie".
In het geval van Businesscenters: Het bereiken van bezoekers van het Businesscenter.
De vraag die wij ons gestelt hebben is:
Hoe kan "digital signage" in relatie met "social media" zorgen voor toegevoegde waarde?
Voor social media is meestal geen "hard media budget" beschikbaar.
Social media kost vooral tijd van u of van uw medewerkers.
Tijd is kostbaar. En voor digital signage moet u een investering in hardware doen.
Voordelen die sociale media brengen zijn: Interactie met uw klantenkring en het creeren van actieve ambassadeurs.
Dat realiseert dan vooral kwalitatieve meetwaarden zoals:
Loyaliteit, Invloed, Vertrouwen, Interactie en Merkbekendheid.
Maar wat is eigenlijk de meerwaarde voor de organisatie in euro´s van 5% meer invloed of 1% meer vertrouwen?
De eerste stap in het implementeren van een meetbare social media campagne is dus het definiëren van de juiste succesfactoren.
Wij zetten social media in om interactie te verkrijgen met bezoekers die uw locatie hebben bezocht.
Deze bezoekers proberen we als amassadeurs te maken.
Een relevante doelstelling voor uw Businesscenter zou kunnen zijn dat u 200 gerichte volgers wilt winnen. Kenmerken zouden kunnen zijn:
- bezoekers van uw Businesscenter
- ondernemers in een straal van 50 Kilometer rond uw businesscenter
Dit zijn volgers die de activiteiten van uw Businesscenter en uw huurders kunnen multipliceren, maar wat tevens potentiele klanten van uw huurders kunnen zijn.
Met een verschuiving van kosten in uw marketingbudget kunt u zo veel gerichter gezamelijk een groter en relevanter publiek bereiken.
Interesse? Mail info@watchcomm.nl