Doorgaan naar hoofdcontent

ROI van social media in combinatie met digital signage voor businesscenters!


Vanuit marketingoogpunt maar zeker ook vanuit de analysekant zijn we nog erg zoekende naar de invulling, impact, succes en rendement van social media in combinatie met digital signage voor businesscenters!

Als eerste komt dan de vraag naar boven wat social media nu eigenlijk is? 
Is het een marketingtool? 
Een saleskanaal?
Of toch vooral een platform om contact en gevoel te houden met je gebruikers/klanten/prospects? 

Wat is dan digital signage?
Wij definieren het als "het digitaal bereiken van één of meer specifieke doelgroepen, op een specifieke plaats en op specifieke momenten door middel van beeldschermcommunicatie".

In het geval van Businesscenters: Het bereiken van bezoekers van het Businesscenter.

De vraag die wij ons gestelt hebben is:
Hoe kan "digital signage" in relatie met "social media" zorgen voor toegevoegde waarde?

Voor social media is meestal geen "hard media budget" beschikbaar.
Social media kost vooral tijd van u of van uw medewerkers.
Tijd is kostbaar. En voor digital signage moet u een investering in hardware doen.

Voordelen die sociale media brengen zijn: Interactie met uw klantenkring en het creeren van actieve ambassadeurs.
Dat realiseert dan vooral kwalitatieve meetwaarden zoals: 
Loyaliteit, Invloed, Vertrouwen, Interactie en Merkbekendheid.
Maar wat is eigenlijk de meerwaarde voor de organisatie in euro´s van 5% meer invloed of 1% meer vertrouwen?

De eerste stap in het implementeren van een meetbare social media campagne is dus het definiëren van de juiste succesfactoren. 
Wij zetten social media in om interactie te verkrijgen met bezoekers die uw locatie hebben bezocht.
Deze bezoekers proberen we als amassadeurs te maken.

Een relevante doelstelling voor uw Businesscenter zou kunnen zijn dat u 200 gerichte volgers wilt winnen. Kenmerken zouden kunnen zijn:
- bezoekers van uw Businesscenter
- ondernemers in een straal van 50 Kilometer rond uw businesscenter

Dit zijn volgers die de activiteiten van uw Businesscenter en uw huurders kunnen multipliceren, maar wat tevens potentiele klanten van uw huurders kunnen zijn. 


Met een verschuiving van kosten in uw marketingbudget kunt u zo veel gerichter gezamelijk een groter en relevanter publiek bereiken.










Interesse? Mail info@watchcomm.nl


Populaire posts van deze blog

Vertical Axis Windturbine (VAWT)

Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines. Voordelen De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio: •geen slagschaduw •het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db) •30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een h

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas Het Business Model Canvas is een overzicht waarin op één pagina uw idee, nieuwe onderneming of nieuwe business unit kan worden samengevat. Het vormt een essentiële oefening voor succes. Met behulp van het Business Model Canvas kan de ondernemer of manager zich goed wapenen. Het biedt (nieuwe) inzichten, voorkomt belangrijke gaten in het plan en laat anderen zien dat u gedegen heeft nagedacht. Het mooiste aan het model is dat het een visueel product oplevert dat iedereen aanspreekt. Niet voor niets dat ondernemers, uitvinders, consultants en ook grote kantoren als PWC en Capgemini het Business Model Canvas gebruiken. Wereldwijd. De Young Advisory Group maakt ook graag gebruik van het Business Model Canvas. Als onderdeel van veel adviestrajecten heeft het model keer op keer haar waarde laten zien. Het vormt bovendien een mooi affiche van de onderneming en eindigt zeker niet in de onderste la. Het mooiste komt nog: het m