Doorgaan naar hoofdcontent

Je Businessplan: commercieel, fiscaal en cijfermatig


Kickstart organiseert alweer workshop nummer 4 in haar succesvolle Kickstart College reeks.
Op maandag 25 maart van 15u45 tot 20u30 verwelkomen we graag innovatieve, startende ondernemers rondom het thema ‘Je businessplan: commercieel, fiscaal en cijfermatig’.

Bij het opstarten van je eigen innovatieve bedrijf kom je er op enig moment zeker mee in aanraking:
Je businessplan. En hoewel je sterk bent op veel vlakken en je jouw product of dienst als geen ander kent, vind je het lastig om het onderdeel financiële planning goed in te richten. Geen onbelangrijk gedeelte van je plannen! Immers, je idee kan uniek zijn maar als je niet in staat bent om er geld mee te verdienen, komt de continuïteit van je bedrijf in gevaar.




Een cruciaal onderdeel van je plannen en uitvoering dus, maar vaak lastig als je niet de juiste achtergrond hebt. Deze workshop zal je inzicht verschaffen om onderbouwde beslissingen te nemen op basis van je financiële informatie en analyse. Je leert alles over de commerciële, fiscale en cijfermatige aandachtspunten en weet deze na het volgen van deze workshop, goed in te passen in je plannen.

Deze workshop wordt gegeven door experts van Ernst & Young, die je alles zullen bijbrengen over de commerciële, fiscale en cijfermatige aandachtspunten voor je business plan. Met hun jarenlange ervaring met en kennis over deze specifieke onderwerpen, zijn zij de juiste personen om jullie startende ondernemers op weg te helpen. De workshop is daarnaast ook zeer interessant om te netwerken en andere starters te leren kennen die interesse hebben in de regio Venlo.

Vereiste voorkennis: geen
Datum: maandag 25 maart 2013
Tijd: 15:45 tot 20:30 uur. Tussendoor zal er gezamenlijk gegeten worden.
Locatie: Café Central te Venlo
Deelname is kosteloos voor innovatieve starters
Aanmelden kan tot 19 maart bij Laura Coulen: +31 6 5024 3683 of lcoulen@kickstartvenlo.nl

Meld je snel aan want het aantal plaatsen is beperkt!
http://www.kickstartvenlo.nl/#events


Populaire posts van deze blog

Vertical Axis Windturbine (VAWT)

Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines. Voordelen De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio: •geen slagschaduw •het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db) •30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een h

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas Het Business Model Canvas is een overzicht waarin op één pagina uw idee, nieuwe onderneming of nieuwe business unit kan worden samengevat. Het vormt een essentiële oefening voor succes. Met behulp van het Business Model Canvas kan de ondernemer of manager zich goed wapenen. Het biedt (nieuwe) inzichten, voorkomt belangrijke gaten in het plan en laat anderen zien dat u gedegen heeft nagedacht. Het mooiste aan het model is dat het een visueel product oplevert dat iedereen aanspreekt. Niet voor niets dat ondernemers, uitvinders, consultants en ook grote kantoren als PWC en Capgemini het Business Model Canvas gebruiken. Wereldwijd. De Young Advisory Group maakt ook graag gebruik van het Business Model Canvas. Als onderdeel van veel adviestrajecten heeft het model keer op keer haar waarde laten zien. Het vormt bovendien een mooi affiche van de onderneming en eindigt zeker niet in de onderste la. Het mooiste komt nog: het m