Doorgaan naar hoofdcontent

Hoe kan ik actueel sectornieuws in Duitsland achterhalen?


In Duitsland zijn in totaal zeven handelsposten actief om het Nederlandse bedrijfsleven van informatie te voorzien. Elke post beschikt over specifieke sectorale kennis voor geheel Duitsland.

Agro-food en tuinbouwsector

Landbouwafdeling van de Nederlandse ambassade te Berlijn
Contactpersoon: Femke Meijer
Telefoon: +49 30 2095 6480
E-mail: bln-lnv@minbuza.nl
Website: http://bln.niederlandeweb.de/nl/content/Berlin/Afdeling/LNV/

Automotive sector

Economische afdeling van het Nederlandse consulaat-generaal te München
Contactpersoon: Linda Mieden-Appelboom
Telefoon: +49 89 206 026 714
E-mail: munchen@trade-minbuza.nl
Website:http://mun.niederlandeweb.de/nl/content/Muenchen/Afdeling/ea/

Creatieve industrie

Economische afdeling van de Nederlandse ambassade te Berlijn
Contactpersoon: Sigrid Streifer
Telefoon: +49 30 2095 6460
E-mail: Berlijn-ea@trade-minbuza.nl
Website: http://bln.niederlandeweb.de/nl/content/Berlin/Afdeling/ea/

Dienstensector (in het bijzonder media & communicatie, architecten, ingenieurs)

Economische afdeling van het Nederlandse consulaat-generaal te Düsseldorf
Contactpersonen: Ans Remmen (ingenieurs), André Holtvlüwer (media & communicatie) en Patrick Janssen (architecten)
Telefoon: +49 211 1793 0124
E-mail: dusseldorf@trade-minbuza.nl
Website:http://dus.niederlandeweb.de/nl/content/Duesseldorf/Afdeling/ea/

Duurzame energie en milieutechnologie

Economische afdeling van de Nederlandse ambassade te Berlijn
Contactpersoon: Lydia Aalpoel
Telefoon: +49 30 2095 6460
E-mail: Berlijn-ea@trade-minbuza.nl
Website: http://bln.niederlandeweb.de/nl/content/Berlin/Afdeling/ea/

Gezondheidssector

Netherlands Business Support Office (NBSO) Stuttgart
Contactpersonen: Ellen Horstmann en Mirjam Mulder
Telefoon: +49 711 490 039 830
E-mail: stuttgart@info.agentschapnl.nl
Website: www.nbso-stuttgart.de

ICT en elektronica

Netherlands Business Support Office (NBSO) Frankfurt
Contactpersonen: Jeroen Veldt en Amélie Speckenbach
Telefoon: +49 69 244 333 133
E-mail: frankfurt@info.agentschapnl.nl
Website: www.nbso-frankfurt.de

Machinebouw

Economische afdeling van het Nederlandse consulaat-generaal te München
Contactpersoon: Marijn Rianne van Haaren
Telefoon: +49 89 206 026 714
E-mail: munchen@trade-minbuza.nl
Website:http://mun.niederlandeweb.de/nl/content/Muenchen/Afdeling/ea/

Maritieme sector

Netherlands Business Support Office (NBSO) Hamburg
Contactpersonen: Vanessa Kallies en Patricia van der Werf
Telefoon: +49 40 3764 4458
E-mail: hamburg@info.agentschapnl.nl
Website: www.nbso-hamburg.de

Transport & logistiek

Netherlands Business Support Office (NBSO) Leipzig
Contactpersonen: Erwin van Donk en Sander Prins
Telefoon: +49 3411 298 370
E-mail: leipzig@info.agentschapnl.nl
Website: www.nbso-leipzig.de
http://www.agentschapnl.nl/faq/hoe-kan-ik-actueel-sectornieuws-duitsland-achterhalen


Populaire posts van deze blog

Vertical Axis Windturbine (VAWT)

Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines. Voordelen De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio: •geen slagschaduw •het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db) •30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een h

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas Het Business Model Canvas is een overzicht waarin op één pagina uw idee, nieuwe onderneming of nieuwe business unit kan worden samengevat. Het vormt een essentiële oefening voor succes. Met behulp van het Business Model Canvas kan de ondernemer of manager zich goed wapenen. Het biedt (nieuwe) inzichten, voorkomt belangrijke gaten in het plan en laat anderen zien dat u gedegen heeft nagedacht. Het mooiste aan het model is dat het een visueel product oplevert dat iedereen aanspreekt. Niet voor niets dat ondernemers, uitvinders, consultants en ook grote kantoren als PWC en Capgemini het Business Model Canvas gebruiken. Wereldwijd. De Young Advisory Group maakt ook graag gebruik van het Business Model Canvas. Als onderdeel van veel adviestrajecten heeft het model keer op keer haar waarde laten zien. Het vormt bovendien een mooi affiche van de onderneming en eindigt zeker niet in de onderste la. Het mooiste komt nog: het m