A - Persoonlijke motivatie (Antwoord J/N)
Ik begrijp wat duurzame productie en duurzame productie methoden inhouden en kan dit aan derden uitleggen.
Persoonlijke normen en waarden drijft onze onderneming ertoe te investeren in maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Ik ben ervan overtuigd dat MVO leidt tot een scala aan voordelen, ook voor de eigen onderneming.
Ik ben ervan overtuigd dat duurzaam ketenbeheer en/of duurzaam inkopen leidt tot een scala aan voordelen, ook voor de eigen onderneming.
B – Marktvraag (Antwoord J/N)
De meeste bedrijven in mijn keten en in mijn branche begrijpen wat duurzame productie en duurzame producten inhouden.
Mijn klanten begrijpen wat duurzame productie en duurzame producten inhouden.
Mijn klanten vragen om duurzame producten.
Mijn klanten zijn bereid een hogere prijs te betalen voor een duurzaam product.
C - Kenmerken product & branche (Antwoord J/N)
De grondstof(fen) die wij gebruiken hebben een slechte reputatie wat betreft duurzaamheid.
Wij hebben hinder van (snel) stijgende grondstoffenprijzen.
De grondstoffen die wij gebruiken zijn of worden schaars.
Ik vind dat de producten die worden verkocht in onze branche over het algemeen van lage kwaliteit zijn.
Investeren in hoge bedrijfsnaam en/of merkwaarde is een noodzaak om te overleven in onze business.
Onze ´license to operate´ wordt sterk bepaald door publieke opinie.
Duurzame (mens- en milieuvriendelijk) grondstoffen en materialen zijn ongeveer hetzelfde geprijsd als niet-duurzame.
Opgesteld op basis van de resultaten van het afstudeeronderzoek van Irene Kamp
http://www.mvonederland.nl