Doorgaan naar hoofdcontent

How to Judge a New Venture in 15 Seconds Flat

When entrepreneurs ask us to evaluate business ideas, we always respond first with the same question: “What problem will your new venture solve?” Their one-or two-sentence answers---10 or 15 seconds at the most---are often enough to predict the future.

Too frequently, entrepreneurs quickly get sidetracked talking about things like the amazing technology they hope to use, the fantastic team members they’ll be working with, or the resources they hope to leverage. But, if they answer like that chances are they’re set up for failure. Why? Because a new venture---any venture---needs focus. It needs a purpose. It has to solve an important customer problem and in some small way, improve the world. Otherwise, what’s the point?

Think of some of the most successful companies in the world. For the truly great ones, you can probably describe their reason for existing very quickly, and articulate the customer pain they solve. For example, Apple’s reason for existing isn’t to build computers and devices. It’s to solve a customer problem---lack of control over technology.




Starbucks doesn’t exist simply to brew a good cup of coffee. It also exists to solve a problem and ease a pain---most acutely the cravings that come with caffeine withdrawal. Abercrombie and Fitch generated nearly $3.5 billion in revenue in 2010. Did they do it by selling clothes? In anything but the strictest definition, no. The company solves an intangible customer problem---a longing for a certain lifestyle and look.

Is customer pain sufficient to guarantee success? Of course not. An entrepreneur needs to develop a product, construct a compelling value proposition, gather resources and people, and figure out marketing and pricing, to say nothing of the challenges of leadership. But a relentless focus on customer pain gives a visionary founder a lot more cushion to work through the inevitable difficulties.

So, as an entrepreneur, we advise that you start by looking for trouble. Brainstorm things that people find disturbing, frustrating, urgent, or uncomfortable. Then, switch gears and develop cures. Focus on healing. Figure out how to make the pain go away and build a new venture around it, and articulate it to advisors and stakeholders.

By Jon Burgstone and Bill Murphy, Jr. | @jburgstone | Jan 24, 2012
http://www.inc.com/

Populaire posts van deze blog

Vertical Axis Windturbine (VAWT)

Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines. Voordelen De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio: •geen slagschaduw •het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db) •30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een h

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas Het Business Model Canvas is een overzicht waarin op één pagina uw idee, nieuwe onderneming of nieuwe business unit kan worden samengevat. Het vormt een essentiële oefening voor succes. Met behulp van het Business Model Canvas kan de ondernemer of manager zich goed wapenen. Het biedt (nieuwe) inzichten, voorkomt belangrijke gaten in het plan en laat anderen zien dat u gedegen heeft nagedacht. Het mooiste aan het model is dat het een visueel product oplevert dat iedereen aanspreekt. Niet voor niets dat ondernemers, uitvinders, consultants en ook grote kantoren als PWC en Capgemini het Business Model Canvas gebruiken. Wereldwijd. De Young Advisory Group maakt ook graag gebruik van het Business Model Canvas. Als onderdeel van veel adviestrajecten heeft het model keer op keer haar waarde laten zien. Het vormt bovendien een mooi affiche van de onderneming en eindigt zeker niet in de onderste la. Het mooiste komt nog: het m