Doorgaan naar hoofdcontent

Seedfinance durch Crowdfunding

Im Herbst 2011 startet die neuartige Marktplattform innovestment.de, auf der Privatinvestoren direkt in innovative Start-Ups zu investieren und frühzeitig an deren außerordentlichen Renditechancen teilhaben können. Start-Ups können sich bereits jetzt registrieren und Investoren von ihrer Geschäftsidee überzeugen.
Der Markt für Wagniskapital zur frühen Förderung von Unternehmertum ist in Deutschland im internationalen Vergleich wenig entwickelt. Innovestment hat sich zum Ziel gesetzt diesen Markt zu beleben und Privatpersonen erstmalig Investitionen in diesem Markt zu ermöglichen. Investoren können stille Teilhaber an neuen Unternehmen werden und sich so günstig Anteile an den Erfolgsunternehmen von morgen sichern. Damit schafft Innovestment eine völlig neue Anlagemöglichkeit für Privatinvestoren und bietet jungen Start-Ups eine attraktive Möglichkeit der Finanzierung.
Auf der Online-Plattform www.innovestment.de können sich innovative Gründungsunternehmen vorstellen und Investoren stille Beteiligungen an ihrem Unternehmen anbieten. Interessenten können im Rahmen einer Auktion auf diese Anteile bieten, wobei Investitionen schon mit Einzelbeträgen ab ca. 1.000 € möglich sind. Auf diese Weise wird ein fairer Marktpreis für die Anteile bestimmt, der auf der Zahlungsbereitschaft einer Vielzahl von Investoren beruht. Die erfolgreichen Bieter schließen mit dem Start-Up einen standardisierten Vertrag über eine stille Beteiligung ab. In diesem Vertrag sind Kapitaleinsatz und Beteiligungshöhe ebenso wie Informationspflichten und Kündigungsrechte geregelt. Die stillen Teilhaber erwerben somit eine Anlage mit hohem Renditepotenzial, bei der das Risiko auf die eigene Einlage beschränkt ist.
Innovestment ist ein Spin-Off der RWTH Aachen. Hinter Innovestment steht ein 4-köpfiges Gründungsteam mit einem breiten Kompetenz-spektrum in Gründercoaching, Auktionsdesign und Webentwicklung, sowie ein Netzwerk an akademischen Förderern.

Populaire posts van deze blog

Vertical Axis Windturbine (VAWT)

Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines. Voordelen De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio: •geen slagschaduw •het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db) •30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een h

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas Het Business Model Canvas is een overzicht waarin op één pagina uw idee, nieuwe onderneming of nieuwe business unit kan worden samengevat. Het vormt een essentiële oefening voor succes. Met behulp van het Business Model Canvas kan de ondernemer of manager zich goed wapenen. Het biedt (nieuwe) inzichten, voorkomt belangrijke gaten in het plan en laat anderen zien dat u gedegen heeft nagedacht. Het mooiste aan het model is dat het een visueel product oplevert dat iedereen aanspreekt. Niet voor niets dat ondernemers, uitvinders, consultants en ook grote kantoren als PWC en Capgemini het Business Model Canvas gebruiken. Wereldwijd. De Young Advisory Group maakt ook graag gebruik van het Business Model Canvas. Als onderdeel van veel adviestrajecten heeft het model keer op keer haar waarde laten zien. Het vormt bovendien een mooi affiche van de onderneming en eindigt zeker niet in de onderste la. Het mooiste komt nog: het m