Doorgaan naar hoofdcontent

Grensoverschrijdende Onderwerpen CCI AACHEN LIMBURG

 Grensoverschrijdende Onderwerpen cci-aachen-maastricht

Exporttips van een seniordeskundige
Vaak is het nuttig tips bij een "oude rot" te halen alvorens men met nieuwe activiteiten begint. Ondernemers uit het gebied van de Industrie- und Handelskammer Aken, die voor het eerst exportactiviteiten ontplooien of hun handelsactiviteiten willen uitbreiden, kunnen van tevoren de seniordeskundige Wolfgang Matthias raadplegen. Ondernemers uit de regio van de Kamer van Koophandel Limburg kunnen Wolfgang Matthias raadplegen, indien zij van plan zijn de Duitse markt te betreden
>meer

Leidraad voor de start van een onderneming in Duitsland
Het aantal Nederlandse ondernemers dat zaken doet met Duitsland blijft nog steeds groeien. Daarnaast overwegen ook steeds meer ondernemers de stap naar de zelfstandigheid in Duitsland zelf. Niet verwonderlijk. Voor Nederland is Duitsland het belangrijkste exportland. Aantrekkelijk zijn het volume van de marktomvang, de goede perspectieven van het afzetgebied en de nog steeds goede koopkrachtontwikkeling bij de bevolking.
>meer

De grens als "valstrik voor de auto van de zaak"
Duizenden werknemers pendelen regelmatig over een EU-binnengrens tussen woon- en werkplaats. Ook al wordt daarbij geen slagboom meer gepasseerd, het ontbreekt niet aan bureaucratische barrières. Zo is het bijvoorbeeld niet zonder meer mogelijk om de route van de woonplaats in Nederland naar het werk in Duitsland met een in Duitsland geregistreerde auto van de zaak af te leggen.
>meer

Duitsland - Nederland: tips voor zakenrelaties
Iemand die voor zakelijke onderhandelingen naar Japan of Jordanië vliegt, stelt zich in op een andere (zaken)mentaliteit en een volslagen andere cultuur. Als een Nederlander naar Duitsland of een Duitser naar Nederland gaat voor zakelijke onderhandelingen, dan verwacht men echter de in eigen land bekende omgangsvormen en gebruiken tegen te komen.
>meer

Nuttige adressen en links
>meer

Populaire posts van deze blog

Vertical Axis Windturbine (VAWT)

Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines. Voordelen De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio: •geen slagschaduw •het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db) •30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een h

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas

Verfrissend, innovatief en visueel – Het Business Model Canvas Het Business Model Canvas is een overzicht waarin op één pagina uw idee, nieuwe onderneming of nieuwe business unit kan worden samengevat. Het vormt een essentiële oefening voor succes. Met behulp van het Business Model Canvas kan de ondernemer of manager zich goed wapenen. Het biedt (nieuwe) inzichten, voorkomt belangrijke gaten in het plan en laat anderen zien dat u gedegen heeft nagedacht. Het mooiste aan het model is dat het een visueel product oplevert dat iedereen aanspreekt. Niet voor niets dat ondernemers, uitvinders, consultants en ook grote kantoren als PWC en Capgemini het Business Model Canvas gebruiken. Wereldwijd. De Young Advisory Group maakt ook graag gebruik van het Business Model Canvas. Als onderdeel van veel adviestrajecten heeft het model keer op keer haar waarde laten zien. Het vormt bovendien een mooi affiche van de onderneming en eindigt zeker niet in de onderste la. Het mooiste komt nog: het m