Doorgaan naar hoofdcontent

15 blog tips:

Geef nooit te snel op
– een blog heeft tijd nodig om te groeien

Stel het online zetten van je blog nooit uit
– wachten tot alles oke is voordat je je blog lanceert kan soms leiden dat je het nooit lanceert.

Wees origineel en probeer dingen die uniek zijn en laat je gevoel spreken
– vertel dus niet wat iedereen al heeft verteld.

Neem een eigen domein en hosting
– Sommige zweren bij een blog zoals blogger maar als je echt volledige controle wilt hebben
doe het dan op je eigen domein en je eigen hosting

Probeer regelmatig een nieuw bericht te posten
– je hoeft niet elke dag te posten maar probeer toch minimaal 1x per week
een leuk interessant artikel te plaatsen

Focus je niet op snelle bezoekers maar focus je op vaste bezoekers
– Het is belangrijk dat je een band opbouwt met je lezers, hier krijg je uiteindelijk ook iets voor terug.

Maak je blog niet te druk
– zet niet overal banners, buttons en widgets neer.
Dit leid de bezoeker af en zal niet zo snel terug komen.

Bij een goede post hoort een goede titel
– spendeer niet uren aan een blog en raffel je titel dan snel af,
het is toch de titel die de mensen het eerste aanspreekt.

Neem een onderwerp dat je interessant vind om over te bloggen
– kies je niche en bouw daar je blog omheen.

Zet niet teveel advertenties op je blog
– Als je teveel advertenties op je site hebt staan dan verdwijnt je content naar de achtergrond,
op deze manier bouw je nooit een band op met de lezers van je blog

Ga er zelf op uit om andere bloggers te leren kennen
– op deze manier komen er andere bloggers naar je blog die je blog ook daadwerkelijk lezen.

Probeer toegevoegde waarde te hebben
– los problemen en vragen op waar anderen mee zitten, op deze manier komen ze terug en vertellen ze anderen over jouw oplossing

Schrijf niet voor zoekmachines
– Houdt je posts en je titels leesbaar, leer SEO maar houdt je lezers als prio nummer 1.

Staar je niet blind op statistieken
– In het begin is het normaal dat je je verdiept in wat er op je site gebeurd
maar als het tegen zit kan dit zorgen voor demotivatie, begin gewoon en de lezers komen vanzelf.

Denk niet dat je alles weet
– het is belangrijk dat je een dialoog met je lezers aangaat,
ook hun hebben kennis en ook jij kan daarvan iets leren.

Hopelijk heb je iets aan deze blog tips.
Blijf dus in jezelf geloven, als je niet gelooft dat je succes gaat hebben
met je blog dan zal dit ook nooit gebeuren.
Neem de tijd en verwacht niet dat je al een succesvol blog vanaf dag 1 hebt.
Doe dus wat je leuk vind en schrijf daar op je blog over,
in de toekomst zullen er nog veel blog tips volgen.

Heb jij nog blog tips? Zet ze dan hieronder als commentaar, hoe meer blog tips hoe beter!

Tags: tips beginnende bloggers, tips voor nieuwe bloggers, blog tips,
bloggen voor beginners, eigen blog, blogtips, blog starten

Populaire posts van deze blog

Vertical Axis Windturbine (VAWT)

Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines. Voordelen De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio: •geen slagschaduw •het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db) •30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een h

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Interessante links in de Euregio !! Charlemagne !!

Economie www.creative-drive.eu www.creativebusinessguide.eu www.kvk.nl Arbeidsmarkt www.grensinfopunt.nl www.grenzinfopunkt.eu www.werk.nl www.banenrijklimburg.nl www.limburgvac.nl www.eures.europa.eu Infrastructuur en Mobiliteit www.dieeuregiobahn.de www.mobility-euregio.com Overige Actualiteit www.ld.nl www.az-web.de www.nu.nl Verwante organisaties en instellingen www.eurode.eu www.euregio-mr.com www.mahhl.eu www.europedirect-aachen.de www.limburg.nl www.eurocities.eu www.cor.europa.eu Cultureel aanbod en toerisme www.hartvaneuropa.eu www.mobility-euregio.com www.ditisparkstad.nl www.dasistparkstad.eu www.charlzz.com www.onthaasten.eu