Doorgaan naar hoofdcontent

In 7 stappen een krediet aanvragen!

Stel uzelf de volgende vragen:

1. Is mijn organisatie op orde? Bijvoorbeeld:
  • Is de administratie bij?
  • Zijn de administratieve processen op orde?
  • Debiteuren/Crediteuren
  • Heeft u specificaties van de belangrijkste posten in de Balans en V&W die vragen oproepen?
  • Heeft u inzicht in uw gemiddelde vermogenskostenvoet?
2. Is uw Businessplan actueel? Bijvoorbeeld:
  • Heeft u informatie van derden over de marktontwikkeling?
  • Kunt u uw omzet specificeren naar Branche of Regio?
  • Kunt u verwachte ontwikkelingen vertalen in beleid en koppelen met de verwachte financiele resultaten?
3. Heeft u prognoses van cashflow en Liquiditeit? Bijvoorbeeld:
  • Worstcase en Bestcase scenario?
  • Verschillende betalingstermijnen?
  • Wat zegt uw accountant?
4. Heeft u inzicht in de verschillende financiele producten en diensten die u afneemt?
  • lenen, sparen, beleggen, verzekeren
  • vraag uw intermediars en accountmanagers om mee te denken
5. Bedenk een strategie als u een bank benadert, bijvoorbeeld:
  • vraag informatie, iedere bank heeft een individuele focus
  • wat zijn de te verwachten kosten? rente, provisie, disagio
  • maak een overtuigende presentatie en oefen die
  • probeer niet al uw kaarten meteen weg te geven
  • vraag meerdere banken
  • anticipeer op de verdienmodellen van de bank
6. Probeer het risico dat de bank krijgt zoveel mogelijk te verkleinen, bijvoorbeeld:
  • Kunt u een grote leverancier erbij betrekken?
  • Zijn er anderen die een gedeelte van het risico willen dragen?
  • Is het krediet op te knippen?
  • Is een extrene investeerder een optie?
  • Kunt u commitment krijgen van uw klanten? Getekende orders?
7. Schakel een adviseur in en werk samen met uw accountant.
  • Als derden achter uw plannen staan werpt dat meer gewicht in de schaal
  • Een adviseur kijkt onafhankelijk naar uw bedrijf en kan belangrijke opbouwende kritiek inbrengen
  • Een accountant kent de zwakke plekken van uw bedrijfsvoering
  • Uw adviseur en accountant hebben andere relaties bij andere banken
  • Tip: Maak goede afspraken. Gebruikelijk is een basisfee en een succesfee.

Populaire posts van deze blog

Vertical Axis Windturbine (VAWT)

Dit product is al 25 jaar in gebruik op o.a. offshore booreilanden. Deze windturbines zijn oorspronkelijk ontworpen om te functioneren onder de zware omstandigheden van het arctisch gebied waar betrouwbaarheid en veiligheid absoluut noodzakelijk zijn. Deze verticale turbine benut de wind uit elke richting en start zijn energielevering bij windsnelheden van 2 m/sec. De windturbine is bestand tegen turbulentie en windstormen en kan veilig gebruikt worden in gebieden met hogere windsnelheden in tegenstelling tot klassieke windturbines. Voordelen De voordelen van een verticale windturbine t.o.v. een klassieke windmolen met wieken zijn legio: •geen slagschaduw •het ontwerp en de manier van draaien van de Rotor zorgen ervoor dat er geen geluid wordt geproduceerd (0db). Windmolens met wieken maken geluid vergelijkbaar met een espresso machine (50 tot 60db) •30% hogere energieproductie. De VAWT heeft een lagere windsnelheid (2m/sec) nodig om op te starten. Het vergroten naar een h

Voorbeeld indeling van een verkoopplan / salesplan

Hoofdstuk 1: Introductie Hoofdstuk 2: Strategische Context 2.1 Organisatie algemeen     2.2 Diensten/producten        2.3  Visie  2.4 Missie 2.5 Values 2.6  Elevator Pitch Hoofdstuk 3: Commerciële richting 3.1 Kwantitatieve doelstellingen   3.2 Kwalitatieve doelstellingen   3.3  SWOT analyse  (op sales)        3.4 Confrontatie matrix       3.5 Verkoopvisie       3.6 Verkoopstrategie 3.7 Product/markt combinaties 3.8 Doelgroep segmentatie 3.9 Doelgroep bewerking / verkoopmix    Hoofdstuk 4: Commerciële organisatie 4.1 Structuur 4.2 Bezettingsplan      4.3 Samenwerking/communicatie 4.4 Cultuur 4.5 Rol en taken van de salesmanager 4.6 Werving en selectie  Hoofdstuk 5: Commerciële operatie en sturing 5.1 Verkoopproces     5.2 Commerciële targets & productiviteit per kernfunctie 5.3 Kerncompetentie analyse & opleidings- en trainingsbehoeften 5.4 Sturing en controle op doelstellingen 5.5 Sturing op onderliggende key performance indicatoren 5.6 Verkoopgesprek Hoofdstuk 6: D

Interessante links in de Euregio !! Charlemagne !!

Economie www.creative-drive.eu www.creativebusinessguide.eu www.kvk.nl Arbeidsmarkt www.grensinfopunt.nl www.grenzinfopunkt.eu www.werk.nl www.banenrijklimburg.nl www.limburgvac.nl www.eures.europa.eu Infrastructuur en Mobiliteit www.dieeuregiobahn.de www.mobility-euregio.com Overige Actualiteit www.ld.nl www.az-web.de www.nu.nl Verwante organisaties en instellingen www.eurode.eu www.euregio-mr.com www.mahhl.eu www.europedirect-aachen.de www.limburg.nl www.eurocities.eu www.cor.europa.eu Cultureel aanbod en toerisme www.hartvaneuropa.eu www.mobility-euregio.com www.ditisparkstad.nl www.dasistparkstad.eu www.charlzz.com www.onthaasten.eu